Powered By Blogger

Saturday 10 September 2011

(Review Filem) Hantu Bonceng . Lawak gila babun cerita ni!! :D



Bila kawan aku, si Enn kata nak ajak aku tengok premiere Hantu Bonceng ni. Of course lah aku nak. Aku memang dok tunggu premiere screening cerita ni sebab aku tengok trailer dia cambest je. Bila jadi antara orang terawal yang dapat tengok, bukan cambest ni. MEMANG BEST WOOO!



Ni aku cerita sinopsis cerita ni lah dulu ye. Sinopsis filem Hantu Bonceng yang ikut kepala otak aku je lah kan nak tulis apa berdasarkan apa yang telah aku tonton.Filem ni terbitan Excellent Pictures Sdn Bhd



Filem Hantu Bonceng ni pasal mat rempit bernama Amran (Zizan) yang suka lah merempit bagai ni. Ye lah dah kata mat rempit. Kerjanya merempit lah kan. Tak kan jual tempe atas motor pulak kan. Ada satu malam dia merempit tu. dia menang lah pulak. Bila dia menang, kira habuan nya ialah perempuan bohsia bernama Maya (Juliana Evans). Kira dia boleh bonceng lah si Maya ni bawak balek rumah ehem ehem.



On the way, dia nak balek tu pulak, sekali depa accident. Si Maya tu meninggal dunia pulak. Lepas si Maya ni meninggal dunia, hantu Maya ni macam tak tenteram ah kan. Sebab mati kejung macam tu je. Hantu Maya ni selalu dok kacau kacau si Zizan ni. Sampai Zizan ni dok bogel bogel lah nak halau hantu punya pasal. Sebab nenek dia pesan "kalau nampak hantu, bogel je depan dia". pastu si Zizan ni selamba badak je lah pi bogel. huahuahua. Tapi jangan risau cerita ni bukan 18sx pon. Tapi part part hantu ni takut budak budak takut ke hape lak tengok kan. Tapi ada je makcik sebelah aku tengah riba baby, baby dia tak ada lah meraung ke hape. Sebab hantu cun kot. kehkeh



Sebab si Amran ni selalu bebeno kena kacau dengan hantu Maya ni. Amran mintak tolong awek dia HALIMATON (Jue Aziz). Tapi panggil TON je. dan mintak tolong jugak kawan dia KUNYIT (Sallehuddin) sebab hantu Maya ni selalu dok "tolong sayaaaa banggggg, tolong saya bangggg" dekat si Zizan ni. Sebab mayat dia kan tak berapa nak disempurnakan sebab tu ada je dekat mana mana

 Bayangkan kalau hantu macam ni dok sebelah kau cakap "tolongggg sayaaa banggg, tolong sayaaa kakkk" time malam malam buta. Mahu tak terkencing kau dalam seluar?? Menggelupur lari. Tengah tengah larik terus pengsan






Tapi rupa rupanya si Maya ni ada kembar nama Ayu (Juliana Evans jugak) Then depa mintak tolong Ayu ni lah jugak. But ada lah konflik yang jadi bila Ayu ni muncul pulak. Tetiba pulak si Amran jatuh cintan dekat Ayu ni. Selamba badak je dia biarkan TON (Jue Aziz) macam tunggul

Time ni Jue dengan Zizan tengah baik. sebab nak siasat pasal Maya ni. Nak cari keluarga si Maya lah time ni. Pakai couple t-shirt yang tak menahan tu. Dengan Zizan buat muka poyo mamat jambu time ni. Lawan gila babun tengok depa ni. Time gaduh tak beragak pulak. si Zizan panggil Jue "baby". Jue panggil Zizan "ucuk" kadang-kadang "bucuk". Ada satu part:


Zizan: Babyyyy babyyy babyyy tolong lah ucuk cari pasal perempuan yang mati tu. boleh lah babyyy. Tolong lah ucuk babyyyyy *sambil buat muka gedik mintak penampa




Jue: BABI!!! *sambil hentak fail

muahaha time ni lawak. Sebab depa tengah gaduh time tu sebab Jue tengah bengang dengan Zizan.




Tapi korang rasa lah kan apa yang akan jadi dekat Amran ni nanti?????


Aik?? aku pulak yang tanya korang kan?? muahahahaha nanti Hari Raya karang tengok lah. Mana boleh cerita semua. Tak sepraissss lah nanti. Tak tanjattt dah boboy kang bila dah tahu semua cerita.




Overall aku sangat berpuas hati dengan cerita ni. Sebab cerita ni berjaya buat aku gelak kawkaw bila tengok. Ada group budak lelaki yang duduk belakang seat aku, punya lah kemain galak gelak. Kalah langsuir kalau gelak



Then pelakon-pelakon cerita ni semua best-best.Ada lagi pelakon lain seperti Zahid AF jadi doktor, Eizlan Yusof jadi bomoh, Dotie jadi awek KUNYIT. Cerita ni simple je. Tak memberatkan kepala hotak kau pon kalau nak tengok. Cerita time raya elok lah yang santai santai macam ni. Kang berat berat sangat siapa pulak nak tengok kan? Cerita ni genre seram komedi. Bab bab pilihan pelakon memang semua tak ada masalah. Barisan pelakon yang ada ni pon dah boleh buat kita tertarik nak pergi panggung nak tengok cerita ni




Filem yang nak bagi orang gelak ni actually lagi susah daripada nak bagi orang nangis. Nak buat orang nangis, senang je. Tapi nak buat orang gelak??? Mampuuuu??? Tapi bila cerita ni boleh buat aku gelak dari awal cerita sampai habis. Kira memang lawak lah.Cerita ni santai lah. Thumbs up to Ahmad Idham sebagai pengarah filem Hantu Bonceng ni





Sallehuddin yang jadi KUNYIT dalam cerita ni pon lawak gila. Kawan baik Zizan dalam cerita ni. Depa dua ni lah paling lawak. Cat Farish jadi ustaz . hahaha .

No comments:

Post a Comment