Powered By Blogger

Monday 12 September 2011

fresh angle..





Aku memang selalu macam ni.

Macam mana?

Macam ni lah. Selalu terinspirasi bila berjalan atau merantau.
Tapi tak boleh jugak kalau nak cakap merantau,
pasal bukan jauh sangat pergi pun.

Tak kisah lah.

Yang penting, aku selalu balik dengan pengisian.
Dalam semangat, dalam hati, dalam jiwa, dalam fikiran.
Dalam - dalam diisi pengisian.

Itu sebab aku suka
 travell Tapi mana pernah ada peluang yang kerap. Jarang - jarang.
Blajar macam aku ni, 
travel waktu blajar je. Kalau nak pakai waktu dan duit sendiri,
memang harapan je lah.

tentang saat - saat bersama pemikiran sendiri apabila
kita sedang berada di tempat orang,
bersama orang - orang yang baru kita kenal dalam hidup.

Gelak, gelak jugak. Ketawa, ketawa jugak. Seronok, seronok jugak.
Tapi dalam pada seronok gelak tawa tu lah
aku berbual - bual dengan macam - macam orang.
Dapat ilmu sana - sini, itu yang paling sedap bila kita dapat.
Dengar pengalaman orang sana - sini.

Makin kuat benda yang aku fikir dari dulu.
Antara perkara - perkara yang membuatkan minat untuk travel tu makin kuat.
Tapi nak buat macam mana, komitmen aku dan tuntutan kehidupan seharian,
mana pernah bagi chance.

Apa yang aku dapat, payah yang aku nak kongsikan.
Ia buat aku guna sebagai panduan dalam melukis masa depan
dan cita - cita.

Tapi percayalah,

Setiap kali kita keluar (sementara) dari kelompok manusia yang kita biasa
 dan berjumpa dengan kelompok manusia baru, di tempat yang baru..

Otak kita akan dapat pemikiran dari satu lagi sudut yang segar.

Fresh angle.

p/s : Sentiasalah teroka kehidupan kita sendiri dari sudut - sudut luar dari kebiasaan kita.
Insyaaallah, ada benda baru sedang menunggu.

2 comments: